onsdag 24 oktober 2007

Åtta saker jag inte ger en chans

1. Delicato! Nej, nej, nej! Att baka själv är som att få gratis primalterapi! Är du dålig på att baka själv - gå till ett konditori för guds skull!!!

2. Kortkok! Jag tycker om långkok! Jag vill koka allt i flera, flera timmar!

3. Margarin! SMÖR ska det vara, äkta smör!

4. Gevalia! Det smakar urko! Hela kaffebönor av gott märke ska det vara till kaffe med dopp annars säger jag stopp!

5. Kakformar av non-stick! Men hallå! Det är väl ingen sport heller! Det är en konstart att veta hur mycket äkta smör och brödsmulor det behövs för att en kaka ska släppa från formen!

6. Att äta tårta/bakelse med sked! Någon har designat tårtgafflar av någon kultiverad anledning, använd dessa!

7. Avsaknad av servetter! Herre gud! Vad ska jag lägga i mitt knä och vad ska jag försynt torka mig i mungipan med hade ni tänkt? ER SLIPS???

8. Kanelbullens dag! Typiskt svenskt att fira ett så svensson-tråkigt bakverk! När det finns Baba-au-Rhum!!!

Utmaningen skickades mig av Verbal Kint.

5 kommentarer:

Maria sa...

I'm with you girlfriend!!! På ALLA punkter!

Verbal Kint sa...

Underbart, helt underbart!

Anonym sa...

Haha, tack. Du fick mig att skratta mitt i all pluggmisär!

Fikatanten sa...

Anna - Jag vet hur det är att plugga och känner mig hedrad att mina recept, tips och knep fick dig på gott humör! Du, jag skickar dig en virtuell hembakad budapeststubbe!

Ulrica sa...

Jag har inte glömt körsbärspajreceptet. När jag väl rotat fram det hoppas jag att du ger det en chans.