lördag 18 augusti 2007

En uppblåst sufflé tar plats!

Jag har bestämt mig för att starta en egen blogg eftersom jag ränner runt på andras hela tiden, och det behövs en annorlunda matblogg tycker jag! Här kommer jag att lägga fokus på trevliga recept som man faktiskt vill tillaga och inget sånt där hypermodernt restaurangstrunt med trendkänslighet som får den allra bästa sufflén att drabbas av mindervärdeskomplex och sjunka ihop till ett intet med en lång och tung suck!

Nej, här kommer jag att skriva ner mina bästa recept blandat med lite hirkum-pirkum och dunka-dunka som Jan Öjvin Swahn skulle ha sagt!

Välkomna till bords!

3 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att äntligen få ta del av din receptskattgömma!!!

Lotta sa...

Ååå va najs att se hur du har d här !!! Har du nått bättre recept på blodplättar än jag ??? eller kör du bara med bakverk kanske !!

Fikatanten sa...

Tack för det L8-Lee! Välkommen hit. Tyvärr sysslar jag inte med blod- och inälvsmat utan mer åt det konditoritokiga hållet och kan därmed icke stå till tjänst med ett bättre recept än det du förmodligen redan har gumman! Du är ju hela Stockholms lilla plodplättsprinsessa!